Pages

Subscribe:

4 Haziran 2013 Salı

Başyayla İlçe Tanıtımı 30

Mehmet Akif Ersoy Lisesi

Milli Eğitim Bakamlığı Teşkilat ve Görevleri hakkındaki 3797 Sayılı Kanunun 30.04.1992 tarihinde kabul edilmiştir. 12.05.1992 tarih ve 21226 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır. 3797 Sayılı Teşkilat Kanunun amacı; Anayasa, 430 Sayılı Tevhid-i Tedrisat Kanunu, 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile kalkınma plân ve programlar doğrultusunda Milli Eğitim hizmetlerini yürütmek üzere, Milli Eğitim Bakanlığı kurulmasına, teşkilat ve görevlerini ilişkin esasları düzenlemektedir. 3797 Sayılı Kanunun 53. Maddesi Taşra Teşkilatlarının kurulmasını düzenlemektedir.

Başyayla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 3644 Sayılı Kanunla 28.08.1991 tarihinde kurulmuştur.
İlçemizde; 1 Bağımsız İlköğretim Okulu, 5 Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okulu, 1 Genel Lise, 1 Bağımsız Anaokulu, 1 Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü ve 1 Öğretmenevi bulunmaktadır.

Tomurcuklar Anaokulu
Öğrenci Sayısı : 56
Öğretmen Sayısı : 3

Başyayla İlköğretim Okulu
Öğrenci Sayısı : 297
Öğretmen Sayısı : 14

Kirazlıyayla İlköğretim Okulu
Öğrenci Sayısı : 35
Öğretmen Sayısı : 2

M.Akif Ersoy Lisesi
Öğrenci Sayısı : 95
Öğretmen Sayısı : 8

Başyayla Öğretmenevi

BAŞYAYLA İLÇE NÜFUS
BAŞYAYLA’DA NÜFUS

İlçenin genel nüfusuna bakıldığın da ise; nüfusun toplu olarak değil dağınık bir şekilde olması dikkat çeker.2000 yılında Türkiye genelinde yapılan nüfus sayımlarının kesin sonuçlarına göre Başyayla ilçe nüfusu 5514 tür. Ayrıca köy nüfusu ise 2641 olmak üzere toplam ilçenin nüfusu ise 8155 dir. Başyayla ilçesinde km2 düşen nüfus yani nüfus yoğunluğu ise şu şekildedir. Yaklaşık olarak ilçe 102 km2 olarak ölçülmüştür. Buradaki nüfus yoğunluğu ise 100 kişidir.
İlçemiz merkez nüfusu 2009 yılı Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi verilerine göre 2663, köylerin nüfusu 2195 olmak üzere toplam 4.858 kişidir.
Başyayla ilçesinde nüfusun düşük oranda olmasına etki eden bazı faktörler vardır. Bunlardan birincisi ilçedeki iş imkânlarının az olması ve genç nüfusun iş imkânlarının daha fazla olduğu İstanbul, İzmir ve Konya vb. gibi büyük şehirlere göç etmesidir. Ayrıcabölgenin coğrafi yapısı, iklimi ve yüksekliğin fazla olması bu ilçeden başka yerlere göç oranını artırmıştır. Yine ilçemizin genç nüfus oranı oldukça düşüktür. Genç nüfus oranının düşük olmasının temel nedeni de ilçede iş imkânlarının az olmasıdır. Bunun yanında ilçede okuma oranı gün geçtikçe artmaya devam etmektedir. Ayrıca bir kısım vatandaşımız başta Almanya, Fransa, Avusturya, Hollanda, İsviçre, Belçika gibi avrupa ülkelerine ekonomik durumları nedeniyle gitmek zorunda kalmışlar, ancak daha sonraki yıllarda ilçemize yapmış oldukları yatırımlarla ilçe ekonomisine büyük katkı sağlamışlardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız